Bok: Ace Frehley


KISS - Ace Frehley
Jag läser som sagt gärna biografier. Artister lever ofta intressanta liv och själv är jag allt annat än musikalisk. KISS har funnits med länge och har några, för mig, bra träningslåtar men jag har aldrig varit någon fanatisk KISS-lyssnare. 

Ace Frehley har väl, via ”medförfattare”, skrivit en lättläst bok som ger en viss inblick i hans och bandets resa från hemmaplinkande till världsartister. 

Jag hade dock väntat mig mer, vet inte vad, men även om han ärligt berättar om fyllekörningar, bråk, kvinnohistorier och droger blir jag inte riktigt imponerad.
Kanske för att det känns så banalt, de som lyckas i musikbranschen är ofta sådana som brinner för musiken, offrar allt under uppväxten (tex skola) för sitt musikintresse och det är deras historia man får höra. Man hör aldrig något från de som inte lyckades.
Någonstans önskar jag bara att det hade funnits mer ”driv”. De får allt serverat på silverfat och kastar bort det på att slå sönder hotellrum och bråka internt i bandet.

Visst, hyfsat välskriven men ingen bok jag någonsin kommer att öppna igen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Astrofysik i ljusets hastighet - Neil Degrasse Tyson

Bok: Skunk Works - Ben Rich

Segraren skriver historia, eller "Survivorship bias"