Bok: Skunk Works - Ben Rich

Lookheeds ”Skunk Works!”



Symbolen för resultatfokuserad uppgiftslösande ingenjörsarbete.

Skunk Works har alltid varit ett begrepp för mig, under uppväxten och även när jag började jobba. Ibland, i trögrörliga organisationer, har jag drömt om att få vara en del av en snabbrörlig avdelning som skulle kunna ta alla de där genvägarna jag trodde var bättre alternativ.

Jag gillar biografier, speciellt böcker från folk som faktiskt hunnit med en lång karriär och löpande verkar reflekterat över vad man gör, har gjort och vilka konsekvenser det utmynnat i. Både bra och dåliga.

Ben Rich har skrivit en väldigt bra bok om sina nästan 20 år år som ledare för verksamheten, under en period i världshistorien när mycket hade kunnat gå fel och det var livsviktigt att ha tillgång till den bästa tekniken.

Mycket läsvärd!
Rekommenderas, framförallt tillsammans med Kelly Johnsons biografi (More than My Share of it all).

https://en.wikipedia.org/wiki/




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Astrofysik i ljusets hastighet - Neil Degrasse Tyson

Segraren skriver historia, eller "Survivorship bias"